Tips & belangrijke informatie

per 25 augustus 2020

Openingstijden receptie winterperiode

In de periode 1 oktober 2020 t/m 25 maart 2021 is de receptie geopend op zaterdag en zondag van 13.00 - 16.00 uur*. Natuurlijk zijn wij in de sluitingsperiode telefonisch of per e-mail te bereiken.
*m.u.v. de feestdagen 25, 26 en 31 december en 1 januari.

Molecaten app

Heeft u de Molecaten app al geïnstalleerd? Met de app heeft u alle openingstijden, omgevingstips, belangrijke telefoonnummers, praktische informatie en het animatieprogramma bij de hand.

Winnaar Molecaten Vaste Gasten Loterij 2020

Iedere zomervakantie verrast Molecaten op één van de parken een vaste staanplaats-gast met een super cadeau: het vaste staanplaats tarief voor het volgende jaar hoeft niet betaald te worden! Op 6 augustus was het zover! De winnaar van de ‘Vaste Gasten Loterij 2020’ is... lees snel verder >

Prijzen 2021

In de loop van 2020 kregen wij te maken met een lastenstijging, o.a. als gevolg van toegenomen loonkosten. De inflatie over 2020 heeft naar verwachting een beperkt effect op de prijzen. Al met al zagen wij ons genoodzaakt sommige prijzen met ingang van 2021 aan te passen.
Naar de prijslijst >

Kampeerreglement

Graag vragen wij uw aandacht voor het kampeerreglement en onze afvalwijzer. Leest u het nog eens door?
Bekijk het kampeerreglement Molecaten Park 't Hout >

Parkeren

Om overlast door geparkeerde auto’s op het park te voorkomen, mogen tweede auto’s uitsluitend op de centrale parkeerplaats worden geparkeerd (tegen betaling, zie prijslijst). Het is niet toegestaan om met twee auto’s tegelijk door de slagboom te rijden. Mochten we dit constateren dan zijn we genoodzaakt om uw pas te blokkeren.

Op visite bij Molecaten!

In verband met de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) kunnen wij (staanplaats)gegevens van onze gasten niet bekendmaken wanneer een bezoeker daarom vraagt. Het is verstandig vooraf uw staanplaats door te geven aan uw bezoek of af te spreken elkaar telefonisch te bereiken bij aankomst. Onze receptionistes zijn altijd bereid een plattegrond mee te geven aan uw bezoek!

Auto's van bezoekers worden niet toegelaten op het park. Zijn er grote spullen af te leveren of op te halen, dan kunt u dat met uw eigen auto regelen op de bezoekersparkeerplaats voor de entree van het park. Of u parkeert uw eigen auto op de bezoekersparkeerplaats zodat uw gast met de auto het park op kan. Zo voorkomen we overlast door geparkeerde auto’s en frustraties bij uw medegasten.

Belangrijk voor uw visite:
In de (veranderende) wet- en regelgeving rondom zwembaden wordt veel aandacht gegeven aan het wel of niet houden van toezicht. Van buitenzwembad Flippies Plonstuin kunt u als gast van het park gebruik maken zonder toezicht door ons. Wij verkopen/verstrekken daarom geen toegangskaartjes voor het zwembad aan niet-gasten van het park, daaronder ook te verstaan uw vrienden of familie die bij u op de camping op bezoek komen en niet blijven overnachten.

Komt er iemand logeren?

Dat vinden we natuurlijk erg leuk! Een logé dient u aan te melden bij de receptie. Nadat het logé-tarief is voldaan (€ 5,50 p.p.p.n.), mag ook uw logé gebruik maken van alle faciliteiten en het animatieprogramma. U bent te allen tijde als recreant verantwoordelijk voor het gedrag van uw logé. Wij bieden ook logé-strippenkaarten aan (zie gebruiksvergoeding door derden in de prijslijst).

Coniferen - verwijderen voor 1 april 2022

Vanwege de brandveiligheid is, zoals u weet, het beleid dat het plaatsen en geplaatst houden van coniferen op ons park niet is toegestaan. In het kampeerreglement staat hierover "Mede gelet op de brandveiligheid is het plaatsen van coniferen niet toegestaan. Reeds geplaatste coniferen dienen uiterlijk 1 april 2022 van de plaats te zijn verwijderd." U kunt verwijderde coniferen na een voorafgaande aanmelding gratis storten in groencontainers die wij van 1 oktober - 1 december 2020 en van 1 oktober - 1 december 2021 ter beschikking stellen. Misschien ziet u tegen het werk op en/of vraagt u zich af hoe u dit voor elkaar gaat krijgen? Aan al onze vaste gasten vragen wij bij deze een helpende hand te bieden aan iemand die u kent en hierbij wel even wat hulp kan gebruiken.

Overzicht van wel en niet toegestane bomen, struiken en planten

Molecaten streeft ernaar haar parken zo goed mogelijk op die natuurlijke omgeving te laten aansluiten. Vanuit landschappelijke uitgangspunten en met een visie op hoe het park er in de toekomst uit zou moeten zien werken onze groenspecialisten, vaak het hele jaar door, aan een ideale inrichting van het park.

In de ideale inrichting van het park komen de belangen van onze gasten en de doelstellingen vanuit een visie op natuur- en landschapsbeheer optimaal samen. In een beheervisie staat aangegeven hoe wij deze doelstellingen willen bereiken: onder andere door het bevorderen van natuurlijke habitats en biodiversiteit, door een heldere sortimentskeuze en door het duurzaam beheren van onze groenvoorzieningen en waterpartijen.

Als vaste gast kunt ook u een bijdrage leveren aan een ideale inrichting van het park, o.a. door (niet vrijblijvend bedoeld) rekening te houden met ons Overzicht van wel en niet toegestane bomen, struiken en planten. In dit overzicht staan de op ons park niet toegestane soorten plantmateriaal en ook het plantmateriaal dat u op ons park, met uitsluiting van andere soorten, mag gebruiken voor een natuurlijke erfafscheiding.

Het Overzicht van wel en niet toegestane bomen, struiken en planten vindt u achter het kampeerreglement.
Bekijk het kampeerreglement Molecaten Park 't Hout >

Snoeien

Heeft u snoeiwensen? Laat het ons vóór 1 oktober weten op de receptie. Vervolgens zullen we bekijken of uw snoeiverzoeken ingewilligd kunnen worden. Na onze schriftelijke toestemming mag u snoeien. Het snoeiwerk moet uiterlijk op 1 december gereed zijn.

Groenafval

Groenafval (en dan bedoelen we niet snoeiafval, takken, struiken, coniferen enz.) hoort in de groene container. Wij zijn genoodzaakt verwijderingskosten in rekening te brengen bij de constatering dat groenafval elders wordt gedeponeerd.

Voorkom rioolverstoppingen!

Vochtige doekjes mag u niet door het toilet spoelen. Rioolpompen lopen op vochtige doekjes vast en rioolfilters kunnen door vochtige doekjes verstopt raken. Een rioolverstopping op ons park kan leiden tot grote overlast zoals bijvoorbeeld een overlopend toilet in de stacaravan. In het algemeen verzoeken wij u vriendelijk maar dringend nergens op het park zaken/voorwerpen door het toilet te spoelen die daar niet in thuishoren.

Geef uw telefoonnummer en e-mailadres aan ons door

Uw e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer zijn voor ons belangrijk om snel en gemakkelijk met u te communiceren. Heeft u of een familielid een ander telefoonnummer of een ander e-mailadres, dan horen wij het graag.

Rij voorzichtig!

Wij vragen bestuurders van motorvoertuigen hun snelheid op het park aan te passen aan de omstandigheden. Rij dus voorzichtig in het belang van uzelf, uw medegasten en op het park spelende kinderen. Spreek zo nodig een ander (vriendelijk) aan op zijn/haar snelheid. Een verkeersveilige omgeving maken wij samen!

Noodgevallen

Bel in een noodgeval altijd direct 112 en vergeet niet ook de receptie in te lichten. Na sluitingstijd belt u ons noodnummer. Vermeld duidelijk de locatie op het park of, indien bekend, het veld en nummer van de plaats, aan de alarmcentralist en aan ons. Zo kunnen we de hulpdienst goed opvangen en alles zo snel mogelijk laten verlopen, dit in ieders belang!
Telefoonnummer receptie: 0516 - 541 287
Noodnummer: 06 - 4681 7349


Indien er een storing in de elektrische installatie, water of rioolleiding is opgetreden, kunt u dit melden bij de receptie. Meldingen die na 22.00 uur worden ingediend, worden na 09.00 uur daaropvolgend in behandeling genomen.

Echt even doen

In de periode 1 oktober t/m 25 maart dient u alle losse voorwerpen en (party)tenten van de plaats verwijderd of opgeborgen te hebben. Alleen dan kunnen wij het onderhoud aan onze groenvoorziening goed verzorgen.

Alle winterklaar tips op een rij

  • Houd uw staanplaats in de winter netjes en verwijder alle losse voorwerpen of berg deze op.
  • Het beste kunt u bij het winterklaar maken van uw kampeermiddel alle goederen van waarde naar huis meenemen. Laat gordijnen open, zodat duidelijk is dat er niets te halen valt. Geef inbrekers geen kans!
  • Voorkom bevroren leidingen! Het aftappen/isoleren van een kraan of leiding is even werk, maar dan weet u ook zeker dat u volgend voorjaar uw voorzieningen weer in prima staat aantreft.
  • Om veiligheidsredenen (i.v.m. gevaar voor hulpverleners zoals de brandweer) is het in de winter niet toegestaan in uw kampeermiddel een gasfles op te slaan.

Tips voor uw veiligheid

Wij vragen uw aandacht voor de veiligheid in uw kampeermiddel en op de staanplaats:
  • Gas: gebruikt u gas, laat u dan regelmatig uw apparaten, zoals de geiser, schoonmaken. Vervang de gasslang tenminste elke twee jaar of eerder bij gebreken.
  • Water: denk volgend jaar weer aan het laten doorlopen van alle leidingen in uw huisje, chalet of stacaravan. Dit om legionella in uw waterleidingen te voorkomen.
  • Elektra: vergeet niet uw aardlekschakelaar af en toe te controleren.
  • Brandblusser: in elk kampeermiddel is een goedgekeurd brandblustoestel van tenminste 2 kg verplicht. Denkt u er aan dat toestel ook jaarlijks te laten keuren?
  • Goed idee: net als bij u thuis een rook- en/of koolmonoxidemelder installeren in uw kampeermiddel. Controleer regelmatig of de batterij het nog doet, zeker na een lange periode van afwezigheid.
  • Verzekering: is uw huisje, chalet of stacaravan wel (voldoende) verzekerd? Schade aan uw eigen huisje, chalet of stacaravan is al erg genoeg maar mochten hierdoor ook uw buren schade oplopen, dan bent u daarvoor ook aansprakelijk. Kijkt u ook eens op www.recreatieverzekeringen.nl/Recreatiewoningverzekering. Met deze verzekering bent u ook verzekerd voor schade door bijvoorbeeld vandalisme, brand, hagel of andere onverwachte invloeden als u even niet bij uw huisje, chalet of stacaravan bent.
  • Tip: laat uw elektrische apparaten, gasinstallatie en gasverbruikstoestellen in uw kampeermiddel eens in de drie jaar keuren.

Chalet kopen & showterreinen
Maak van uw vaste staanplaats uw droomplek!

Vindt u het ook zo leuk om te zien dat er - net als u -  steeds meer families en echtparen zijn die kiezen voor een ‘2e thuis’ in Nederland. In plaats van vakanties verder weg wordt er geïnvesteerd in een mooi nieuw chalet waar vrije weekenden en vakanties of het hele seizoen in genoten kan worden. Wij begrijpen die keuze goed en zijn ook heel blij met deze ontwikkeling.

Voor de aanschaf van een nieuwe stacaravan of chalet kunnen nieuwe én bestaande gasten bij ons terecht. In een gesprek informeren we u graag over de ‘standaard modellen’ en ‘op maat’ mogelijkheden van vakkundige chaletbouwers waar we al jaren goede ervaringen mee hebben (bekijk voorafgaand aan het gesprek ook het kampeerreglement voor de restricties). Lees meer >

Verkoop stacaravan of chalet

Heeft u het voornemen uw stacaravan/chalet met behoud van plaats te verkopen? Laat het ons weten! Molecaten biedt u namelijk de mogelijkheid uw te koop staande stacaravan/chalet op de website te plaatsen. Informatie over de verkoopprocedure is te verkrijgen op de receptie.

Bekijk een aantal leuke foto's van seizoen 2020