Tips & belangrijke informatie

per 30 september 2020

Sluiting park

Het park is gesloten van 31 oktober 2020, 17:00 uur, t/m 25 maart 2021. Wij verzoeken u vriendelijk de plaats opgeruimd en netjes achter te laten. Heeft u seizoensverlenging afgesproken? Dan bent u in de perioden van 1 november t/m 31 december 2020 en van 20 februari t/m 25 maart 2021 dagelijks van harte welkom en u mag dan ook op het park overnachten.

Seizoensverlenging - meld u vóór 15 oktober aan!

Als u deelneemt, kunt u tegen betaling van het seizoensverlenging tarief (zie prijslijst) ook verblijven en overnachten in de periode 1 november t/m 31 december 17:00 uur 2020* en 20 februari t/m 25 maart 2021 (op 26 maart begint het officiële seizoen). Belangrijk: uw technische installatie moet worden goedgekeurd voor u mee mag doen aan de seizoensverlenging! Alleen gasten met een schriftelijke goedkeuring voor seizoensverlenging hebben toegang tot het park. U dient deze schriftelijke goedkeuring te kunnen laten zien indien hierom wordt gevraagd. Interesse in seizoensverlenging? Meld u jaarlijks vóór 15 oktober aan! Bel, mail of kom langs in de receptie >

* t/m 4 januari 2021 indien ook na 1 januari 2021 sprake is van een overeenkomst voor een vaste staanplaats.

Start van het nieuwe seizoen

Vrijdag 26 maart 2021 gaat Kruininger Gors weer open. U bent dan vanaf 09:00 uur weer van harte welkom. Indien u zich heeft aangemeld voor seizoensverlenging dan bent u vanaf zaterdag 20 februari 2021 vanaf 10:00 uur al welkom!

Nieuwjaarsreceptie zondag 10 januari 2021

Noteert u zondag 10 januari alvast in uw agenda? Van 12:00 tot 14:00 uur zijn al onze vaste gasten van harte welkom in het Gorspaviljoen. Wij willen graag samen met u toosten op een leuk en gezellig 2021!

Molecaten app

Heeft u de Molecaten app al geïnstalleerd? Met de app heeft u alle openingstijden, omgevingstips, belangrijke telefoonnummers, praktische informatie en het animatieprogramma bij de hand.

Winnaar Molecaten Vaste Gasten Loterij 2020

Iedere zomervakantie verrast Molecaten op één van de parken een vaste staanplaats-gast met een super cadeau: het vaste staanplaats tarief voor het volgende jaar hoeft niet betaald te worden! Op 6 augustus was het zover! De winnaar van de ‘Vaste Gasten Loterij 2020’ is... lees snel verder >

Prijzen 2021

In de loop van 2020 kregen wij te maken met een lastenstijging, o.a. als gevolg van toegenomen loonkosten. De inflatie over 2020 heeft naar verwachting een beperkt effect op de prijzen. Al met al zagen wij ons genoodzaakt sommige prijzen met ingang van 2021 aan te passen.
Naar de prijslijst >

Kosten medekampeerder(s)

Op onze eerstvolgende factuur, vermoedelijk onze factuur wegens uw energie- en/of waterverbruik in 2020, brengen wij (indien van toepassing) ook de kosten wegens (een) nieuw geregistreerde medekampeerder(s) in rekening, Dat doen wij overeenkomstig de per 1 januari 2020 geldende definitie van gezin*. In vervolg zijn wij van plan deze kosten, met ingang van 2021, op onze jaarnota in rekening te brengen.
 
* Onder gezin wordt verstaan de recreant en de partner met wie de recreant een gezamenlijk huishouden voert en minderjarige kinderen van de recreant en/of de partner met wie de recreant een gezamenlijk huishouden voert tot een maximum van 6 personen in totaal.

Kampeerreglement

Graag vragen wij uw aandacht voor ons kampeerreglement. In het voorjaar van 2020 heeft de gemeente Westvoorne het Omgevingsplan Buitengebied Westvoorne vastgesteld met ook voor ons park nieuwe regels voor eenheden voor recreatief nachtverblijf. Naar aanleiding hiervan en met inachtneming van onze visie op de toekomst van Kruininger Gors hebben wij het kampeerreglement op enkele plaatsen aangepast, zie de artikelen 11, 15, 18 en 19. Leest u het nog eens door? Bekijk het kampeerreglement Molecaten Park Kruininger Gors per 1 oktober 2020 >

Op visite bij Molecaten!

In verband met de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) kunnen wij (staanplaats)gegevens van onze gasten niet bekendmaken wanneer een bezoeker daarom vraagt. Het is verstandig vooraf uw staanplaats door te geven aan uw bezoek of af te spreken elkaar telefonisch te bereiken bij aankomst. Onze receptionistes zijn altijd bereid een plattegrond mee te geven aan uw bezoek!

Parkeerkaarten voor bezoekers zijn te koop in de receptie. Ook vooraf indien uw bezoek na sluitingstijd receptie arriveert. U vult dan zelf de datum in.

Komt er iemand logeren?

Dat vinden we natuurlijk erg leuk! Een logé dient u aan te melden bij de receptie. Nadat het logé-tarief (€ 4,50 p.p.p.n.) is voldaan mag ook uw logé gebruik maken van alle faciliteiten. U bent te allen tijde als recreant verantwoordelijk voor het gedrag van uw logé. Wij bieden ook logé-strippenkaarten aan (zie de prijslijst).

Verhuur aan derden – op aanvraag

Een derde die bij u overnacht meldt u schriftelijk aan bij de receptie en u voldoet de daarvoor verschuldigde kosten. Het onderverhuren van uw kampeermiddel en/of de plaats kan op aanvraag, tegen betaling en met een maximum van zes weken per seizoen, worden toegestaan. Zie hiervoor het kampeerreglement, artikel 3 onder het kopje Toegang park en voorzieningen. Ook verhuur aan familie en/of kennissen die gratis verblijven wordt bij ons als onderverhuur gezien en ook dan bent u ons de kosten verschuldigd.

Overzicht van wel en niet toegestane bomen, struiken en planten

Molecaten streeft ernaar haar parken zo goed mogelijk op die natuurlijke omgeving te laten aansluiten. Vanuit landschappelijke uitgangspunten en met een visie op hoe het park er in de toekomst uit zou moeten zien werken onze groenspecialisten, vaak het hele jaar door, aan een ideale inrichting van het park.

In de ideale inrichting van het park komen de belangen van onze gasten en de doelstellingen vanuit een visie op natuur- en landschapsbeheer optimaal samen. In een beheervisie staat aangegeven hoe wij deze doelstellingen willen bereiken: onder andere door het bevorderen van natuurlijke habitats en biodiversiteit, door een heldere sortimentskeuze en door het duurzaam beheren van onze groenvoorzieningen en waterpartijen.

Als vaste gast kunt ook u een bijdrage leveren aan een ideale inrichting van het park, o.a. door (niet vrijblijvend bedoeld) rekening te houden met ons Overzicht van wel en niet toegestane bomen, struiken en planten. In dit overzicht staan de op ons park niet toegestane soorten plantmateriaal en ook het plantmateriaal dat u op ons park, met uitsluiting van andere soorten, mag gebruiken voor een natuurlijke erfafscheiding.

Het Overzicht van wel en niet toegestane bomen, struiken en planten vindt u achter het kampeerreglement.
Bekijk het kampeerreglement Molecaten Park Kruininger Gors >

Snoeien

Heeft u snoeiwensen? Laat het ons vóór 1 oktober a.s. weten op de receptie. Wij gaan deze aanvragen in behandeling nemen.

Bamboe

We hebben vragen ontvangen of niet woekerende bamboe is toegestaan op de staanplaatsen. Helaas is geen enkele soort bamboe toegestaan op de staanplaatsen, ook niet in plantenbakken en dergelijke. Wilt u, indien aanwezig, alle bamboe van uw staanplaats verwijderen. Vanaf 1 november 2020 kunnen wij hierop gaan handhaven en daar waar nodig bamboe verwijderen. Mogelijk worden de daarbij gemaakte kosten op de gast verhaald.

Grofvuil

In de maanden oktober, november, december en maart kan grofvuil uitsluitend op afspraak ingeleverd worden bij de service dienst. Januari en februari is geen grofvuil afgifte mogelijk.
Maak een afspraak via de receptie. Contact >

Voorkom rioolverstoppingen!

Vochtige doekjes mag u niet door het toilet spoelen. Rioolpompen lopen op vochtige doekjes vast en rioolfilters kunnen door vochtige doekjes verstopt raken. Een rioolverstopping op ons park kan leiden tot grote overlast zoals bijvoorbeeld een overlopend toilet in de stacaravan. In het algemeen verzoeken wij u vriendelijk maar dringend nergens op het park zaken/voorwerpen door het toilet te spoelen die daar niet in thuishoren.

Geef uw telefoonnummer en e-mailadres aan ons door

Uw e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer zijn voor ons belangrijk om snel en gemakkelijk met u te communiceren. Heeft u of een familielid een ander telefoonnummer of een ander e-mailadres, dan horen wij het graag.

Rij voorzichtig!

Wij vragen bestuurders van motorvoertuigen hun snelheid op het park aan te passen aan de omstandigheden. Rij dus voorzichtig in het belang van uzelf, uw medegasten en op het park spelende kinderen. Spreek zo nodig een ander (vriendelijk) aan op zijn/haar snelheid. Een verkeersveilige omgeving maken wij samen!

Auto- en scootermisbruik op het park

Als gast van Kruininger Gors wilt u toch graag genieten van de prachtige en rustige omgeving? Waar u de auto liever laat staan? Wij horen geregeld de opmerking dat sommige gasten hun auto en scooter onnodig gebruiken op het park: even naar de supermarkt, de kinderen naar de knutsel brengen of (dit verzin je niet …) bij een ander op het park op visite gaan. In zulke gevallen kunt u beter de auto en scooter laten staan. Doet u dat dan zal dat door uw medegasten en ons heel erg worden gewaardeerd. Waar we graag met al onze gasten naartoe willen is dit: als u op het park aankomt, parkeert u de auto of scooter op een parkeerplaats. Pas als u het park weer verlaat, gebruikt u uw auto of scooter weer.

Noodgevallen

Bel in een noodgeval altijd direct 112 en vergeet niet ook de receptie in te lichten. Na sluitingstijd belt u ons noodnummer. Vermeld duidelijk de locatie op het park of, indien bekend, het veld en nummer van de plaats, aan de alarmcentralist en aan ons. Zo kunnen we de hulpdienst goed opvangen en alles zo snel mogelijk laten verlopen, dit in ieders belang!
Telefoonnummer receptie, tevens noodnummer: 0181-482 711, toets 9

Start aanleg cameratoezicht

Per 1 september is gestart met de aanleg van bekabeling voor de camerabewaking van de gemeente. De camera’s worden op een aantal strategische punten geplaatst. U kunt enige overlast ervaren van de werkzaamheden. Uiteraard zullen wij ons best doen dit tot een minimum te beperken.

Plaatsnummer duidelijk zichtbaar

Is u uw plaatsnummer duidelijk zichtbaar? Kijk hier jaarlijks goed naar. Voor spoedeisende hulp kan dit van levensbelang zijn!

EHBO en AED

Een EHBO-kist en een AED (een “Automatische Externe Defibrillator”) vindt u bij de receptie! Onze receptie- en servicedienstmedewerkers zijn opgeleid tot bedrijfshulpverlener en kunnen eerste hulp verlenen.

Echt even doen

In de periode 1 november t/m 25 maart dient u alle losse voorwerpen en (party)tenten van de plaats verwijderd of opgeborgen te hebben. Alleen dan kunnen wij het onderhoud aan onze groenvoorziening goed verzorgen.

Alle winterklaar tips op een rij

  • Houd uw staanplaats in de winter netjes en verwijder alle losse voorwerpen of berg deze op.
  • Het beste kunt u bij het winterklaar maken van uw kampeermiddel alle goederen van waarde naar huis meenemen. Laat gordijnen open, zodat duidelijk is dat er niets te halen valt. Geef inbrekers geen kans!
  • Voorkom bevroren leidingen! Het aftappen/isoleren van een kraan of leiding is even werk, maar dan weet u ook zeker dat u volgend voorjaar uw voorzieningen weer in prima staat aantreft.
  • Om veiligheidsredenen (i.v.m. gevaar voor hulpverleners zoals de brandweer) is het in de winter niet toegestaan in uw kampeermiddel een gasfles op te slaan.

Tips voor uw veiligheid

Wij vragen uw aandacht voor de veiligheid in uw kampeermiddel en op de staanplaats:
  • Gas: gebruikt u gas, laat u dan regelmatig uw apparaten, zoals de geiser, schoonmaken. Vervang de gasslang tenminste elke twee jaar of eerder bij gebreken.
  • Water: denk volgend jaar weer aan het laten doorlopen van alle leidingen in uw huisje, chalet of stacaravan. Dit om legionella in uw waterleidingen te voorkomen.
  • Elektra: vergeet niet uw aardlekschakelaar af en toe te controleren.
  • Brandblusser: in elk kampeermiddel is een goedgekeurd brandblustoestel van tenminste 2 kg verplicht. Denkt u er aan dat toestel ook jaarlijks te laten keuren?
  • Goed idee: net als bij u thuis een rook- en/of koolmonoxidemelder installeren in uw kampeermiddel. Controleer regelmatig of de batterij het nog doet, zeker na een lange periode van afwezigheid.
  • Verzekering: is uw huisje, chalet of stacaravan wel (voldoende) verzekerd? Schade aan uw eigen huisje, chalet of stacaravan is al erg genoeg maar mochten hierdoor ook uw buren schade oplopen, dan bent u daarvoor ook aansprakelijk. Kijkt u ook eens op www.recreatieverzekeringen.nl/Recreatiewoningverzekering. Met deze verzekering bent u ook verzekerd voor schade door bijvoorbeeld vandalisme, brand, hagel of andere onverwachte invloeden als u even niet bij uw huisje, chalet of stacaravan bent.
  • Tip: laat uw elektrische apparaten, gasinstallatie en gasverbruikstoestellen in uw kampeermiddel eens in de drie jaar keuren.

Chalet kopen & showterreinen
Maak van uw vaste staanplaats uw droomplek!

Vindt u het ook zo leuk om te zien dat er - net als u -  steeds meer families en echtparen zijn die kiezen voor een ‘2e thuis’ in Nederland. In plaats van vakanties verder weg wordt er geïnvesteerd in een mooi nieuw chalet waar vrije weekenden en vakanties of het hele seizoen in genoten kan worden. Wij begrijpen die keuze goed en zijn ook heel blij met deze ontwikkeling.

Voor de aanschaf van een nieuwe stacaravan of chalet kunnen nieuwe én bestaande gasten bij ons terecht. In een gesprek informeren we u graag over de ‘standaard modellen’ en ‘op maat’ mogelijkheden van vakkundige chaletbouwers waar we al jaren goede ervaringen mee hebben (bekijk voorafgaand aan het gesprek ook het kampeerreglement voor de restricties). Lees meer >

Verkoop stacaravan of chalet

Heeft u het voornemen uw stacaravan/chalet met behoud van plaats te verkopen? Laat het ons weten! Molecaten biedt u namelijk de mogelijkheid uw te koop staande stacaravan/chalet op de website te plaatsen. Informatie over de verkoopprocedure is te verkrijgen op de receptie.