U bent hier:  Home Hoogduin Vaste staanplaats Tips & extra informatie

Belangrijke tips & extra informatie

per 19 september 2018
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •


Speciaal voordeel

voor gasten met een vaste staanplaats of seizoen(lig)plaats in 2019 bij Molecaten:

  • 50% korting op een knus winters tussendoortje in een bungalow of chalet

Lees er alles over >
Geniet ervan!
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

Maatregelen AVG
Sinds 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Dat betekent dat in de hele Europese Unie (EU) dezelfde privacywetgeving geldt. De AVG zorgt onder meer voor een versterking en uitbreiding van de privacyrechten. Hierdoor zijn wij genoodzaakt te voldoen aan de privacyrechten van onze gasten en bezoekers.

  • Op visite bij Molecaten!
    Molecaten verwerkt dagelijks gegevens over personen en respecteert dan ook de privacy van u als gast of bezoeker. De gegevens die wij verwerken zullen altijd strikt vertrouwelijk worden behandeld.
    Om de privacy van onze gasten te respecteren kunnen wij (staanplaats)gegevens van onze gasten niet bekendmaken wanneer een bezoeker daarom vraagt.

    Het is verstandig vooraf uw staanplaats door te geven aan uw bezoek of af te spreken elkaar telefonisch te bereiken bij aankomst. Onze receptionistes zijn altijd bereid een plattegrond mee te geven aan uw bezoek!

  • Het verstrekken van sleutels
    Voor wat betreft het verstrekken van sleutels van eigendommen van de gast, bijvoorbeeld een kampeermiddel, heeft dit tot gevolg dat we deze service helaas niet meer kunnen aanbieden. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk uw sleutel(s) af te halen bij de receptie. Om uw verzoek zo goed en veilig mogelijk af te kunnen handelen, dient de gast met een vaste staanplaats zich te legitimeren bij het ophalen van de sleutel(s).
    Sleutels die niet zijn opgehaald zullen na 1 januari 2019 worden vernietigd.

    Als alternatief kunt u een sleutelkluisje bij het kampeermiddel plaatsen. Een sleutelkluisje beschikt over een persoonlijke code zodat, wanneer u zelf niet in de gelegenheid bent, u een derde toegang kunt geven tot uw kampeermiddel/stacaravan.

Komt er iemand logeren?
Dat vinden we natuurlijk erg leuk! Logees dient u aan te melden bij de receptie. Nadat het logé-tarief (€ 4,00 p.p.) en de toeristenbelasting is voldaan, mag ook uw logé gebruik maken van alle faciliteiten en het animatieprogramma. U bent te allen tijde als recreant verantwoordelijk voor het gedrag van uw logees. Wij bieden ook logé strippenkaarten aan (zie de prijslijst).

Het onderverhuren van uw vaste staanplaats is toegestaan na schriftelijke aanmelding bij de receptie, uitdrukkelijk verkregen toestemming en betaling van de kosten (zie ook art. 3 kampeerreglement). Het actief adverteren staan wij niet langer toe op websites zoals; marktplaats, airbnb, belvilla en dergelijke.

Facebook Hoogduin en deze website voor extra & up-to-date informatie
Blijf op de hoogte van alle nieuwtjes en de geplande werkzaamheden op ons park (denk aan onderhoud energievoorziening of snoeiwerkzaamheden) door geregeld deze pagina te bezoeken of onze Facebook pagina te 'liken' (klik op vind ik leuk). Zo blijft u altijd goed op de hoogte.

Noodgevallen
Bel bij noodgevallen altijd direct 112 en vergeet niet ook de receptie in te lichten. Na sluitingstijd belt u ons noodnummer. Vermeld duidelijk de locatie op het park of, indien bekend, het veld en nummer van de plaats, aan de alarmcentralisten en aan ons. Zo kunnen we de hulpdiensten goed opvangen en alles zo snel mogelijk laten verlopen. Dit in ieders belang!
Telefoonnummer receptie: 0117 - 391 235
Noodnummer: 06 - 1380 7014


Hulpdiensten kunnen te allen tijde het terrein op. Wij beschikken over een calamiteitenkast waar alle hulpdiensten een sleutel van hebben, ook zit er een SOS zender op de slagbomen. De hulpdiensten zijn hierover geïnformeerd.

Indien er een storing in de elektrische installatie, water of rioolleiding is opgetreden, kunt u dit melden.
Meldingen die na 22.00 uur worden ingediend, worden na 09.00 uur daaropvolgend in behandeling genomen.

Werkzaamheden winter
De tijd gaat snel! Het lijkt er nog niet op, maar het najaar is begonnen. Dat betekent dat wij alweer druk bezig zijn met de planning van de winter werkzaamheden. Zodra de planning klaar is zullen we u over de werkzaamheden informeren. Kortom: wordt vervolgd!

Goed om te weten:
  • Denkt u om de snoeiaanvragen? Tot uiterlijk 1 oktober 2018 kunt u deze indienen per mail.
  • Wij plaatsen grote containers voor het afvoeren van coniferen. Zoals eerder aangegeven staan de containers vanaf 1 september t/m 30 november 2018 en van 1 januari t/m 1 maart 2019.
  • Wij hebben een aantal werkzaamheden op de planning staan die ook voor u gevolgen hebben, zoals de aanpak van de wegen, riolering en de tussenpaden. Daarnaast wordt gewerkt aan ons drinkwaterleidingnetwerk om de druk voor de komende jaren op het park beter te kunnen regelen. Verder zal de huidige propaangastank moeten worden verplaatst gezien de vernieuwde veiligheidseisen. De exacte data zijn nog niet bekend. Hierover wordt u geïnformeerd via het mededelingenbord bij de jaarplaatsen en via de receptie.
  • Begin maart zullen wij bij alle chalets de gastoevoer dicht zetten, over de exacte datum informeren wij u nog. Dit heeft te maken met de verplichte keuring van ons gasleidingnetwerk. Voor deze keuring is het noodzakelijk dat wij alle gaskranen dicht zetten. Na de keuring zetten we deze ook weer open, maar uw CV of geiser zal dan uit zijn.

Kampeerreglement
Graag vragen wij uw aandacht voor ons kampeerreglement, er zijn enkele wijzigingen doorgevoerd. Leest u het nog eens door? Het kampeerreglement vindt u op onze voorwaarden pagina >

Houd ons up to date!
Zijn er wijzigingen in de samenstelling van uw gezin, bent  u verhuisd, heeft u een nieuw (mobiel)telefoonnummer of een ander e-mailadres? Geef het aan ons door! Dan passen we de gegevens aan.

Digitale televisie
De analoge televisie heeft plaatsgemaakt voor digitale televisie. U ontvangt een beperkt aanbod van 30 digitale zenders (net zoveel als bij analoge tv) en u ontvangt NPO 1, 2 en 3 in HD-kwaliteit. Het enige wat u nodig heeft is een moderne, platte tv met een ingebouwde kabeltuner (decoder of digitale ontvanger) of een losse decoder (bijvoorbeeld van het merk Humax). De meeste televisies jonger dan 10 jaar hebben zo’n ingebouwde decoder. Op deze website kunt u vinden of uw tv geschikt is voor digitale televisie. De instellingen zijn als volgt:
  • Zet de televisie en/of decoder aan
  • Ga naar het instellingenmenu en selecteer de optie ‘zenders zoeken’
  • Vul bij ‘frequentie (MHz)’ 402.00(0) in
  • Vul bij ‘netwerk-ID’ 4000 in
  • Zet ‘symboolwaarde’ op 6875
  • Druk op ‘zoeken’ om het installatieproces te starten. Dit kan even duren
  • Voltooid!

Smartcard
U kunt genieten van een pakket met meer dan 60 digitale zenders waarvan maar liefst 27 in HD-kwaliteit plus extra buitenlandse zenders als u digitaal gaat kijken met smartcard. De smartcard is op bestelling verkrijgbaar bij de receptie. Vaak heeft u hier ook een CI+module voor nodig, deze kunt u ook bij ons bestellen. Wij bieden de CI+module 1.3 aan, samen met de smartcord kost deze € 57,50. De smartcard kost los € 10,00. Deze kosten zijn eenmalig. De instellingen zijn als volgt:
  • Zet de televisie en/of decoder aan
  • Ga naar het instellingenmenu en selecteer de optie ‘zenders zoeken’
  • Vul bij ‘frequentie (MHz)’ 402.00(0) in
  • Vul bij ‘netwerk-ID’ 3000 in
  • Zet ‘symboolwaarde’ op 6875
  • Druk op ‘zoeken’ om het installatieproces te starten. Dit kan even duren
  • Schuif de Smartcard in de CI+module
  • Schuif dit geheel in de televisie of in de decoder
  • Voltooid!

Alle winterklaar tips op een rij
  • Houd uw staanplaats in de winter netjes en berg alle losse voorwerpen op.
  • Het beste kunt u bij het winterklaar maken van uw kampeermiddel alle goederen van waarde meenemen naar huis. Laat gordijnen open, zodat duidelijk is dat er niets te halen valt. Geef inbrekers geen kans!
  • Voorkom bevroren leidingen! Het aftappen/isoleren van een kraan of leiding is even werk, maar dan weet u ook zeker dat u volgend voorjaar uw voorzieningen weer in prima staat aantreft.
  • Om veiligheidsredenen (i.v.m. gevaar voor hulpverleners zoals brandweer) is het in de winter niet toegestaan gasflessen op te slaan in uw kampeermiddel.


Tips voor uw veiligheid
Wij vragen uw aandacht voor de veiligheid in uw kampeermiddel en op de staanplaats:

  • Gas: gebruikt u gas, laat u dan regelmatig uw apparaten, zoals de geiser, schoonmaken. Vervang de gasslang tenminste elke twee jaar of eerder bij gebreken.
  • Water: denk volgend jaar weer aan het laten doorlopen van alle leidingen in uw huisje, chalet of stacaravan. Dit om legionella in uw waterleidingen te voorkomen.
  • Elektra: vergeet niet uw aardlekschakelaar af en toe te controleren.
  • Brandblusser: in elk kampeermiddel is een goedgekeurd brandblustoestel van tenminste 2 kg verplicht. Denkt u er aan om dat toestel ook jaarlijks te laten keuren?
  • Goed idee: net als bij u thuis een rook- en/of koolmonoxidemelder installeren in uw kampeermiddel. Controleer regelmatig of de batterij het nog doet, zeker na een lange periode van afwezigheid.
  • Verzekering: is uw huisje, chalet of stacaravan wel (voldoende) verzekerd? Schade aan uw eigen huisje of stacaravan is al erg genoeg maar mochten hierdoor ook uw buren schade oplopen, dan bent u daarvoor ook aansprakelijk. Kijkt u ook eens op www.stazekerenveilig.nl. Met deze verzekering bent u ook verzekerd voor schade door bijvoorbeeld vandalisme, brand, hagel of andere onverwachte invloeden als u even niet bij uw stacaravan, chalet of huisje bent.
  • Tip: laat uw elektrische apparaten, gasinstallatie en gasverbruikstoestellen in uw kampeermiddel iedere drie jaar keuren.