U bent hier:  Home Bosbad Hoeven Vaste staanplaats Tips & extra informatie

Tips & extra informatie

per 12 september 2018
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •


Speciaal voordeel

voor gasten met een vaste staanplaats of seizoen(lig)plaats in 2019 bij Molecaten:

  • 50% korting op een knus winters tussendoortje in een bungalow of chalet

Lees er alles over >
Geniet ervan!
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

Uw mening is belangrijk
Heeft u genoten van uw tijd op het park of heeft u waardevolle tips en verbeterpunten voor ons? We horen het graag! De meest gehoorde opmerkingen, zoals te hard rijden, overlast door schreeuwen, schelden en het gebruik van geluidboxen proberen we met het hele team te bestrijden. Helpt u ons mee? Maak overtreders op vriendelijke wijze, zonder in discussie te gaan, attent op de parkregels.

Vrijwilligers bedankt!
Wij bedanken graag onze vrijwilligers die hebben geholpen bij het organiseren van activiteiten, het schoon houden van de omgeving of gasten die medegasten op nette wijze aanspreken op ongewenst gedrag. Een veilige en fijne camping maken wij samen.

Kampeerreglement
Graag vragen wij uw aandacht voor ons aangepaste kampeerreglement. Leest u het nog eens door? Het kampeerreglement vindt u op onze voorwaarden pagina >

Maatregelen AVG
Sinds 25 mei 2018 is de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) van toepassing. Dat betekent dat in de hele Europese Unie (EU) dezelfde privacywetgeving geldt. De AVG zorgt onder meer voor een versterking en uitbreiding van de privacyrechten. Hierdoor zijn wij genoodzaakt te voldoen aan de privacyrechten van onze gasten en bezoekers.

  • Op visite bij Molecaten!
    Molecaten verwerkt dagelijks gegevens over personen en respecteert dan ook de privacy van u als gast of bezoeker. De gegevens die wij verwerken zullen altijd strikt vertrouwelijk worden behandeld.
    Om de privacy van onze gasten te respecteren kunnen wij (staanplaats)gegevens van onze gasten niet bekendmaken wanneer een bezoeker daarom vraagt.

    Het is verstandig vooraf uw staanplaats door te geven aan uw bezoek of af te spreken elkaar telefonisch te bereiken bij aankomst. Onze receptionistes zijn altijd bereid een plattegrond mee te geven aan uw bezoek!

  • Het verstrekken van sleutels
    Voor wat betreft het verstrekken van sleutels van eigendommen van de gast, bijvoorbeeld een kampeermiddel, heeft dit tot gevolg dat we deze service helaas niet meer kunnen aanbieden. Wij verzoeken u dan ook vriendelijk uw sleutel(s) af te halen bij de receptie. Om uw verzoek zo goed en veilig mogelijk af te kunnen handelen, dient de gast met een vaste staanplaats zich te legitimeren bij het ophalen van de sleutel(s).
    Sleutels die niet zijn opgehaald zullen na 1 januari 2019 worden vernietigd.

    Als alternatief kunt u een sleutelkluisje bij het kampeermiddel plaatsen. Een sleutelkluisje beschikt over een persoonlijke code zodat, wanneer u zelf niet in de gelegenheid bent, u een derde toegang kunt geven tot uw kampeermiddel/stacaravan.

Inrichting staanplaatsen
Voor elke wijziging aan de inrichting van een staanplaats heeft u vooraf de schriftelijke toestemming van het recreatiepark nodig. Kijk voor de mogelijkheden over de inrichting van uw staanplaats, bestrating, beplanting, berging en dergelijke in het kampeerreglement of informeer bij de parkmanager of assistent beheerder. Wij zijn u graag van dienst.

Werkzaamheden mogen na schriftelijke goedkeuring door de parkmanager worden uitgevoerd van maandag tot en met zaterdag tussen 10:00 en 19:00 uur en met uitzondering van de vakantieperioden rondom Pasen, Meivakantie, Hemelvaart, Pinksteren, in de zomervakantie juli tot begin september en in de herfstvakantie.

Houd bij het uitvoeren van (machinaal) tuinonderhoud rekening met elkaar. Vraag bij twijfel aan de parkmanager of assistent beheerder of werkzaamheden zijn toegestaan.

Parkeren
Het is belangrijk dat het terrein voor kort parkeren (maximaal ½ uur met parkeerschijf) vrij blijft voor aanmelden bij de receptie en als Kiss & Ride voor het afzetten van bezoekers. Van half april tot begin september kunnen bezoekers uitsluitend aan de overzijde parkeren op het parkeerterrein voor bezoekers. Buiten deze periode kunnen bezoekers op het centrale parkeerterrein (P1) (betaald) parkeren.

Informeer uw gezinsleden en bezoekers over de juiste parkeermogelijkheden op ons park. Dit voorkomt een nare ervaring van een dagje Bosbad Hoeven door een naheffing en/of een wielklem.

Echt even doen
  • In de periode van 31 oktober tot 1 april dienen partytenten, trampolines, zwembassins te worden gedemonteerd, in uw berging, in of onder de stacaravan/chalet te worden opgeborgen of te worden afgevoerd. Berg alle losse voorwerpen en tuinmeubels in de berging op. Het voorkomt diefstal en ziet er opgeruimd en netjes uit.
  • In de wintermaanden kan er onderhoud worden gepleegd aan infrastructuur op het park. Dit houdt in dat uw stacaravan of chalet tijdelijk kan worden afgesloten van elektra, gas en/of water. Denk bij vertrek aan het afsluiten van uw verwarming en het leegmaken van uw diepvries.
  • Elk jaar wordt een deel van de camping intensief gesnoeid en worden verzoeken van andere velden die vóór 1 november zijn ingediend door de parkleiding beoordeeld. Zelf snoeien aan bomen is niet toegestaan. De beplanting rondom uw staanplaats mag u, in overleg met de assistent beheerder en uw buren, wel zelf snoeien. Rooien of vervangen van struiken is zonder schriftelijke toestemming van de parkleiding niet toegestaan.
  • Om het afvoeren van bladafval voor u wat gemakkelijker te maken, worden van 15 november tot 15 januari op enkele plaatsen op de camping met dranghekken locaties gemaakt waar u bladafval mag verzamelen. Doet u dit niet op andere plaatsen en/of na verwijdering van de dranghekken. Het storten van bladafval bij de centrale milieustraat van het recreatiepark blijft mogelijk.

Sluitingsperiode
  • Van 22 december 2018 tot en met 1 januari 2019 is de receptie gesloten. Eén van onze medewerkers is bij calamiteiten bereikbaar via het mobiele nummer 06 - 2729 6846. Voor minder dringende zaken kunt u e-mailen naar bosbadhoeven@molecaten.nl. De mail wordt tijdens de sluitingsperiode van de receptie dagelijks uitgelezen.
  • Molecaten Park Bosbad Hoeven is gesloten voor verblijf van maandag 7 januari tot vrijdag 8 februari 2019. In deze periode mag u niet overnachten en kunt u uitsluitend in het weekeinde, na aanmelding bij de receptie, het terrein lopend betreden. In deze periode proberen wij zoveel mogelijk groot onderhoud aan infrastructuur, wegen en bomen uit te voeren, zodat u hiervan zo min mogelijk hinder ondervindt.
  • Het binnenzwembad en de binnenspeeltuin zijn gesloten van 1 november 2018 tot en met 29 maart 2019.
    Waterspeelpark Splesj is open van 20 april tot en met 1 september 2019.
  • Vaste gasten kunnen vanaf 1 maart een nieuwe Bosbad Card, slagboompas en indien van toepassing het parkeerabonnement ophalen bij de receptie.

Noodgevallen
Bel bij noodgevallen altijd direct 112 en vergeet niet ook de receptie in te lichten. Na sluitingstijd belt u ons noodnummer. Vermeld duidelijk de locatie op het park of, indien bekend, het veld en nummer van de plaats, aan de alarmcentralisten en aan ons. Zo kunnen we de hulpdiensten goed opvangen en alles zo snel mogelijk laten verlopen. Dit in ieders belang!
Telefoonnummer receptie: 0165 - 502 570
Noodnummer: 06 - 2729 6846


Wij houden graag contact
  • Uw e-mailadres is voor ons belangrijk om snel en gemakkelijk met u te kunnen communiceren. Heeft u een nieuw e-mailadres, dan horen wij dat graag. Stuur uw mail naar bosbadhoeven@molecaten.nl.
  • Het is op dit moment nog te vroeg om u te kunnen informeren over de activiteiten en veranderingen die in 2019 gaan plaatsvinden. Volg ons op Facebook om op de hoogte te blijven.

Alle winterklaar tips op een rij
  • Houd uw staanplaats in de winter netjes en berg alle losse voorwerpen op.
  • Het beste kunt u bij het winterklaar maken van uw kampeermiddel alle goederen van waarde meenemen naar huis. Laat gordijnen open, zodat duidelijk is dat er niets te halen valt. Geef inbrekers geen kans!
  • Voorkom bevroren leidingen! Het aftappen/isoleren van een kraan of leiding is even werk, maar dan weet u ook zeker dat u volgend voorjaar uw voorzieningen weer in prima staat aantreft.
  • Om veiligheidsredenen (i.v.m. gevaar voor hulpverleners zoals brandweer) is het in de winter niet toegestaan gasflessen op te slaan in uw kampeermiddel.


Tips voor uw veiligheid
Wij vragen uw aandacht voor de veiligheid in uw kampeermiddel en op de staanplaats:

  • Gas: gebruikt u gas, laat u dan regelmatig uw apparaten, zoals de geiser, schoonmaken. Vervang de gasslang tenminste elke twee jaar of eerder bij gebreken.
  • Water: denk volgend jaar weer aan het laten doorlopen van alle leidingen in uw huisje, chalet of stacaravan. Dit om legionella in uw waterleidingen te voorkomen.
  • Elektra: vergeet niet uw aardlekschakelaar af en toe te controleren.
  • Brandblusser: in elk kampeermiddel is een goedgekeurd brandblustoestel van tenminste 2 kg verplicht. Denkt u er aan om dat toestel ook jaarlijks te laten keuren?
  • Goed idee: net als bij u thuis een rook- en/of koolmonoxidemelder installeren in uw kampeermiddel. Controleer regelmatig of de batterij het nog doet, zeker na een lange periode van afwezigheid.
  • Verzekering: is uw huisje, chalet of stacaravan wel (voldoende) verzekerd? Schade aan uw eigen huisje of stacaravan is al erg genoeg maar mochten hierdoor ook uw buren schade oplopen, dan bent u daarvoor ook aansprakelijk. Kijkt u ook eens op www.stazekerenveilig.nl. Met deze verzekering bent u ook verzekerd voor schade door bijvoorbeeld vandalisme, brand, hagel of andere onverwachte invloeden als u even niet bij uw stacaravan, chalet of huisje bent.
  • Tip: laat uw elektrische apparaten, gasinstallatie en gasverbruikstoestellen in uw kampeermiddel iedere drie jaar keuren.