Tips & belangrijke informatie

per 24 maart 2021

Openingstijden faciliteiten

Molecaten app

Heb je de Molecaten app al geïnstalleerd? Met de app heb je alle openingstijden, omgevingstips, belangrijke telefoonnummers, praktische informatie en het animatieprogramma bij de hand.

Winnaar Molecaten Vaste Gasten Loterij 2020

Iedere zomervakantie verrast Molecaten op één van de parken een vaste staanplaats-gast met een super cadeau: het vaste staanplaats tarief voor het volgende jaar hoeft niet betaald te worden! Op 6 augustus was het zover! De winnaar van de ‘Vaste Gasten Loterij 2020’ is... lees snel verder >

Prijzen 2021

In de loop van 2020 kregen wij te maken met een lastenstijging, o.a. als gevolg van toegenomen loonkosten. De inflatie over 2020 heeft naar verwachting een beperkt effect op de prijzen. Al met al zagen wij ons genoodzaakt sommige prijzen met ingang van 2021 aan te passen. Naar de prijslijst >

Kampeerreglement

Graag vragen wij je aandacht voor het kampeerreglement en onze afvalwijzer. Lees je het nog eens door?
Bekijk het kampeerreglement Molecaten Park Bosbad Hoeven >

Op visite bij Molecaten!

In verband met de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) kunnen wij (staanplaats)gegevens van onze gasten niet bekendmaken wanneer een bezoeker daarom vraagt. Het is verstandig vooraf uw staanplaats door te geven aan uw bezoek of af te spreken elkaar telefonisch te bereiken bij aankomst. Onze receptionistes zijn altijd bereid een plattegrond mee te geven aan uw bezoek!

Auto's van bezoekers worden niet toegelaten op het park. Zijn er grote spullen af te leveren of op te halen, 
dan kunt u dat met uw eigen auto regelen op de bezoekersparkeerplaats voor de entree van het park. Zo voorkomen we overlast door geparkeerde auto’s en frustraties bij medegasten.

Parkeren

Het is belangrijk dat het terrein voor kort parkeren (maximaal ½ uur met parkeerschijf) beschikbaar blijft voor gasten die zich bij de receptie willen aanmelden en als Kiss & Ride. Het parkeerterrein voor bezoekers ligt aan de overzijde van de weg. Een uitrijticket is verkrijgbaar via de website of via de receptie ( Bekijk de openingstijden > ).

Komt er iemand logeren?

Dat vinden we natuurlijk erg leuk! Een logé dient u aan te melden bij de receptie. Nadat het logé-tarief is voldaan (zie de prijslijst), mag ook uw logé gebruik maken van het animatieprogramma en alle faciliteiten (m.u.v. Waterspeelpark Splesj, koop hier een dagticket). U bent te allen tijde als recreant verantwoordelijk voor het gedrag van uw logé.

Overzicht van wel en niet toegestane bomen, struiken en planten

Molecaten streeft ernaar haar parken zo goed mogelijk op die natuurlijke omgeving te laten aansluiten. Vanuit landschappelijke uitgangspunten en met een visie op hoe het park er in de toekomst uit zou moeten zien werken onze groenspecialisten, vaak het hele jaar door, aan een ideale inrichting van het park.

In de ideale inrichting van het park komen de belangen van onze gasten en de doelstellingen vanuit een visie op natuur- en landschapsbeheer optimaal samen. In een beheervisie staat aangegeven hoe wij deze doelstellingen willen bereiken: onder andere door het bevorderen van natuurlijke habitats en biodiversiteit, door een heldere sortimentskeuze en door het duurzaam beheren van onze groenvoorzieningen en waterpartijen.

Als vaste gast kan ook jij een bijdrage leveren aan een ideale inrichting van het park, o.a. door (niet vrijblijvend bedoeld) rekening te houden met ons Overzicht van wel en niet toegestane bomen, struiken en planten. In dit overzicht staan de op ons park niet toegestane soorten plantmateriaal en ook het plantmateriaal dat je op ons park, met uitsluiting van andere soorten, mag gebruiken voor een natuurlijke erfafscheiding.

Het Overzicht van wel en niet toegestane bomen, struiken en planten vind je achter het kampeerreglement.
Bekijk het kampeerreglement Molecaten Park Bosbad Hoeven >

Inrichting staanplaatsen

  • Voor een wijziging aan de inrichting van een staanplaats heeft u vooraf de schriftelijke toestemming van het recreatiepark nodig. Kijk voor de mogelijkheden over de inrichting van uw staanplaats, bestrating, beplanting, berging en dergelijke in het kampeerreglement of informeer bij de parkmanager. Wij zijn u graag van dienst.
  • Bouw-, verbouw- en overlast gevende andere werkzaamheden zijn niet toegestaan met Pasen, in de Hemelvaart-, Pinkster en meivakantie, van 10 juli tot en met 3 september en op zon- en feestdagen gedurende het hele jaar en op overige dagen tussen 19.00 uur en 10.00 uur.
  • Houd bij het uitvoeren van (machinaal) tuinonderhoud rekening met elkaar. Vraag bij twijfel aan de parkmanager of werkzaamheden zijn toegestaan.

Snoeien

Heeft u wensen? Kom naar de receptie en maak dit kenbaar via het speciale formulier.

Voorkom rioolverstoppingen!

Vochtige doekjes mag je  niet door het toilet spoelen. Rioolpompen lopen op vochtige doekjes vast en rioolfilters kunnen door vochtige doekjes verstopt raken. Een rioolverstopping op ons park kan leiden tot grote overlast zoals bijvoorbeeld een overlopend toilet in de stacaravan. In het algemeen verzoeken wij je vriendelijk maar dringend nergens op het park zaken/voorwerpen door het toilet te spoelen die daar niet in thuishoren.

Geef uw telefoonnummer en e-mailadres aan ons door

Je e-mailadres en je mobiele telefoonnummer zijn voor ons belangrijk om snel en gemakkelijk met jou te communiceren. Heb jij of een familielid een ander telefoonnummer of een ander e-mailadres, dan horen wij het graag.

Rij voorzichtig!

Wij vragen bestuurders van motorvoertuigen hun snelheid op het park aan te passen aan de omstandigheden. Rij dus voorzichtig in het belang van jezelf, jouw medegasten en op het park spelende kinderen. Spreek zo nodig een ander (vriendelijk) aan op zijn/haar snelheid. Een verkeersveilige omgeving maken wij samen!

Noodgevallen

Bel in een noodgeval altijd direct 112 en vergeet niet ook de receptie in te lichten. Na sluitingstijd bel je ons noodnummer. Vermeld duidelijk de locatie op het park of, indien bekend, het veld en nummer van de plaats, aan de alarmcentralist en aan ons. Zo kunnen we de hulpdienst goed opvangen en alles zo snel mogelijk laten verlopen, dit in ieders belang!
Telefoonnummer receptie: 0165 - 502 570
Noodnummer: 06 - 2729 6846

Echt even doen

In de periode 1 november t/m 25 maart dien je alle losse voorwerpen en (party)tenten van de plaats verwijderd of opgeborgen te hebben. Alleen dan kunnen wij het onderhoud aan onze groenvoorziening goed verzorgen.

Alle winterklaar tips op een rij

  • Houd je staanplaats in de winter netjes en verwijder alle losse voorwerpen of berg deze op.
  • Het beste kun je bij het winterklaar maken van jouw kampeermiddel alle goederen van waarde naar huis meenemen. Laat gordijnen open, zodat duidelijk is dat er niets te halen valt. Geef inbrekers geen kans!
  • Voorkom bevroren leidingen! Het aftappen/isoleren van een kraan of leiding is even werk, maar dan weet je ook zeker dat je volgend voorjaar de voorzieningen weer in prima staat aantreft.
  • Om veiligheidsredenen (i.v.m. gevaar voor hulpverleners zoals de brandweer) is het in de winter niet toegestaan in je kampeermiddel een gasfles op te slaan.

Tips voor uw veiligheid

Wij vragen je aandacht voor de veiligheid in jouw kampeermiddel en op de staanplaats:
  • Gas: gebruik je gas, laat dan regelmatig de apparaten, zoals de geiser, schoonmaken. Vervang de gasslang tenminste elke twee jaar of eerder bij gebreken.
  • Water: denk volgend jaar weer aan het laten doorlopen van alle leidingen in je huisje, chalet of stacaravan. Dit om legionella in de waterleidingen te voorkomen.
  • Elektra: vergeet niet de aardlekschakelaar af en toe te controleren.
  • Brandblusser: in elk kampeermiddel is een goedgekeurd brandblustoestel van tenminste 2 kg verplicht. Denk je er aan dat toestel ook jaarlijks te laten keuren?
  • Goed idee: net als bij je thuis een rook- en/of koolmonoxidemelder installeren in je kampeermiddel. Controleer regelmatig of de batterij het nog doet, zeker na een lange periode van afwezigheid.
  • Verzekering: is je huisje, chalet of stacaravan wel (voldoende) verzekerd? Schade aan je eigen huisje, chalet of stacaravan is al erg genoeg maar mochten hierdoor ook de buren schade oplopen, dan ben je  daarvoor ook aansprakelijk. Kijk ook eens op www.recreatieverzekeringen.nl/Recreatiewoningverzekering. Met deze verzekering ben je ook verzekerd voor schade door bijvoorbeeld vandalisme, brand, hagel of andere onverwachte invloeden als je even niet bij je huisje, chalet of stacaravan bent.
  • Tip: laat elektrische apparaten, gasinstallatie en gasverbruikstoestellen in je kampeermiddel eens in de drie jaar keuren.

Chalet kopen & showterreinen
Maak van je vaste staanplaats je droomplek!

Vind je het ook zo leuk om te zien dat er - net als jij -  steeds meer families en echtparen zijn die kiezen voor een ‘2e thuis’ in Nederland. In plaats van vakanties verder weg wordt er geïnvesteerd in een mooi nieuw chalet waar vrije weekenden en vakanties of het hele seizoen in genoten kan worden. Wij begrijpen die keuze goed en zijn ook heel blij met deze ontwikkeling.

Voor de aanschaf van een nieuwe stacaravan of chalet kunnen nieuwe én bestaande gasten bij ons terecht. In een gesprek informeren we je graag over de ‘standaard modellen’ en ‘op maat’ mogelijkheden van vakkundige chaletbouwers waar we al jaren goede ervaringen mee hebben (bekijk voorafgaand aan het gesprek ook het kampeerreglement voor de restricties). Lees meer >

Verkoop stacaravan of chalet

Heb je het voornemen jouw stacaravan/chalet met behoud van plaats te verkopen? Laat het ons weten! Molecaten biedt je namelijk de mogelijkheid jouw te koop staande stacaravan/chalet op de website te plaatsen. Informatie over de verkoopprocedure is te verkrijgen op de receptie.