Tips & belangrijke informatie

per 2 september 2020

Openingstijden faciliteiten

  • Kerst is een tijd van gezelligheid en samen zijn. Onze medewerkers, die het hele jaar voor u klaar staan, vieren kerst met hun familie of vrienden. De receptie is van 24 t/m 27 december en Oud- en Nieuwjaarsdag gesloten. Eén van onze medewerkers is bij calamiteiten bereikbaar via het mobiele nummer 06 – 2729 6846. Voor minder dringende zaken kunt u e-mailen.
  • Vanaf 1 maart kunt u een nieuwe Bosbad Card, slagboompas en indien van toepassing het parkeerabonnement ophalen bij de receptie.
  • Waterspeelpark Splesj is geopend van 23 april t/m 5 september 2021.

Sluiting park

In de periode van maandag 4 januari 2021 tot vrijdag 5 februari 2021 mag u niet overnachten op uw vaste staanplaats. In de weekenden is het toegestaan, na aanmelding bij de receptie, het park lopend te betreden. Houdt u er a.u.b. rekening mee dat om de sluitingsperiode onderhoud wordt gepleegd waarbij (geluids)hinder kan ontstaan.

Molecaten app

Heeft u de Molecaten app al geïnstalleerd? Met de app heeft u alle openingstijden, omgevingstips, belangrijke telefoonnummers, praktische informatie en het animatieprogramma bij de hand.

Winnaar Molecaten Vaste Gasten Loterij 2020

Iedere zomervakantie verrast Molecaten op één van de parken een vaste staanplaats-gast met een super cadeau: het vaste staanplaats tarief voor het volgende jaar hoeft niet betaald te worden! Op 6 augustus was het zover! De winnaar van de ‘Vaste Gasten Loterij 2020’ is... lees snel verder >

Prijzen 2021

In de loop van 2020 kregen wij te maken met een lastenstijging, o.a. als gevolg van toegenomen loonkosten. De inflatie over 2020 heeft naar verwachting een beperkt effect op de prijzen. Al met al zagen wij ons genoodzaakt sommige prijzen met ingang van 2021 aan te passen.
Naar de prijslijst >

Kampeerreglement

Graag vragen wij uw aandacht voor het kampeerreglement en onze afvalwijzer. Leest u het nog eens door?
Bekijk het kampeerreglement Molecaten Park Bosbad Hoeven >

Op visite bij Molecaten!

In verband met de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) kunnen wij (staanplaats)gegevens van onze gasten niet bekendmaken wanneer een bezoeker daarom vraagt. Het is verstandig vooraf uw staanplaats door te geven aan uw bezoek of af te spreken elkaar telefonisch te bereiken bij aankomst. Onze receptionistes zijn altijd bereid een plattegrond mee te geven aan uw bezoek!

Auto's van bezoekers worden niet toegelaten op het park. Zijn er grote spullen af te leveren of op te halen, dan kunt u dat met uw eigen auto regelen op de bezoekersparkeerplaats voor de entree van het park. Of u parkeert uw eigen auto op de bezoekersparkeerplaats zodat uw gast met de auto het park op kan. Zo voorkomen we overlast door geparkeerde auto’s en frustraties bij uw medegasten.

Parkeren

Het is belangrijk dat het terrein voor kort parkeren (maximaal ½ uur met parkeerschijf) beschikbaar blijft voor gasten die zich bij de receptie willen aanmelden en als Kiss & Ride. Het parkeerterrein voor bezoekers ligt aan de overzijde van de weg. Een uitrijticket is verkrijgbaar via de kiosk (PIN) of via de receptie.

Komt er iemand logeren?

Dat vinden we natuurlijk erg leuk! Een logé dient u aan te melden bij de receptie. Nadat het logé-tarief is voldaan (zie de prijslijst), mag ook uw logé gebruik maken van alle faciliteiten en het animatieprogramma. U bent te allen tijde als recreant verantwoordelijk voor het gedrag van uw logé.

Overzicht van wel en niet toegestane bomen, struiken en planten

Molecaten streeft ernaar haar parken zo goed mogelijk op die natuurlijke omgeving te laten aansluiten. Vanuit landschappelijke uitgangspunten en met een visie op hoe het park er in de toekomst uit zou moeten zien werken onze groenspecialisten, vaak het hele jaar door, aan een ideale inrichting van het park.

In de ideale inrichting van het park komen de belangen van onze gasten en de doelstellingen vanuit een visie op natuur- en landschapsbeheer optimaal samen. In een beheervisie staat aangegeven hoe wij deze doelstellingen willen bereiken: onder andere door het bevorderen van natuurlijke habitats en biodiversiteit, door een heldere sortimentskeuze en door het duurzaam beheren van onze groenvoorzieningen en waterpartijen.

Als vaste gast kunt ook u een bijdrage leveren aan een ideale inrichting van het park, o.a. door (niet vrijblijvend bedoeld) rekening te houden met ons Overzicht van wel en niet toegestane bomen, struiken en planten. In dit overzicht staan de op ons park niet toegestane soorten plantmateriaal en ook het plantmateriaal dat u op ons park, met uitsluiting van andere soorten, mag gebruiken voor een natuurlijke erfafscheiding.

Het Overzicht van wel en niet toegestane bomen, struiken en planten vindt u achter het kampeerreglement.
Bekijk het kampeerreglement Molecaten Park Bosbad Hoeven >

Inrichting staanplaatsen

  • Voor een wijziging aan de inrichting van een staanplaats heeft u vooraf de schriftelijke toestemming van het recreatiepark nodig. Kijk voor de mogelijkheden over de inrichting van uw staanplaats, bestrating, beplanting, berging en dergelijke in het kampeerreglement of informeer bij de parkmanager. Wij zijn u graag van dienst.
  • Bouw-, verbouw- en overlast gevende andere werkzaamheden zijn niet toegestaan met Pasen, in de Hemelvaart-, Pinkster en meivakantie, van 10 juli tot en met 3 september en op zon- en feestdagen gedurende het hele jaar en op overige dagen tussen 19.00 uur en 10.00 uur.
  • Houd bij het uitvoeren van (machinaal) tuinonderhoud rekening met elkaar. Vraag bij twijfel aan de parkmanager of werkzaamheden zijn toegestaan.

Snoeien

We gaan straks weer beginnen met het snoeien van bomen, waarbij ieder jaar een deel van het terrein extra aandacht krijgt. Heeft u wensen? Kom naar de receptie en maak dit kenbaar via het speciale formulier.

Voorkom rioolverstoppingen!

Vochtige doekjes mag u niet door het toilet spoelen. Rioolpompen lopen op vochtige doekjes vast en rioolfilters kunnen door vochtige doekjes verstopt raken. Een rioolverstopping op ons park kan leiden tot grote overlast zoals bijvoorbeeld een overlopend toilet in de stacaravan. In het algemeen verzoeken wij u vriendelijk maar dringend nergens op het park zaken/voorwerpen door het toilet te spoelen die daar niet in thuishoren.

Geef uw telefoonnummer en e-mailadres aan ons door

Uw e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer zijn voor ons belangrijk om snel en gemakkelijk met u te communiceren. Heeft u of een familielid een ander telefoonnummer of een ander e-mailadres, dan horen wij het graag.

Rij voorzichtig!

Wij vragen bestuurders van motorvoertuigen hun snelheid op het park aan te passen aan de omstandigheden. Rij dus voorzichtig in het belang van uzelf, uw medegasten en op het park spelende kinderen. Spreek zo nodig een ander (vriendelijk) aan op zijn/haar snelheid. Een verkeersveilige omgeving maken wij samen!

Noodgevallen

Bel in een noodgeval altijd direct 112 en vergeet niet ook de receptie in te lichten. Na sluitingstijd belt u ons noodnummer. Vermeld duidelijk de locatie op het park of, indien bekend, het veld en nummer van de plaats, aan de alarmcentralist en aan ons. Zo kunnen we de hulpdienst goed opvangen en alles zo snel mogelijk laten verlopen, dit in ieders belang!
Telefoonnummer receptie: 0165 - 502 570
Noodnummer: 06 - 2729 6846

Echt even doen

In de periode 1 november t/m 25 maart dient u alle losse voorwerpen en (party)tenten van de plaats verwijderd of opgeborgen te hebben. Alleen dan kunnen wij het onderhoud aan onze groenvoorziening goed verzorgen.

Alle winterklaar tips op een rij

  • Houd uw staanplaats in de winter netjes en verwijder alle losse voorwerpen of berg deze op.
  • Het beste kunt u bij het winterklaar maken van uw kampeermiddel alle goederen van waarde naar huis meenemen. Laat gordijnen open, zodat duidelijk is dat er niets te halen valt. Geef inbrekers geen kans!
  • Voorkom bevroren leidingen! Het aftappen/isoleren van een kraan of leiding is even werk, maar dan weet u ook zeker dat u volgend voorjaar uw voorzieningen weer in prima staat aantreft.
  • Om veiligheidsredenen (i.v.m. gevaar voor hulpverleners zoals de brandweer) is het in de winter niet toegestaan in uw kampeermiddel een gasfles op te slaan.

Tips voor uw veiligheid

Wij vragen uw aandacht voor de veiligheid in uw kampeermiddel en op de staanplaats:
  • Gas: gebruikt u gas, laat u dan regelmatig uw apparaten, zoals de geiser, schoonmaken. Vervang de gasslang tenminste elke twee jaar of eerder bij gebreken.
  • Water: denk volgend jaar weer aan het laten doorlopen van alle leidingen in uw huisje, chalet of stacaravan. Dit om legionella in uw waterleidingen te voorkomen.
  • Elektra: vergeet niet uw aardlekschakelaar af en toe te controleren.
  • Brandblusser: in elk kampeermiddel is een goedgekeurd brandblustoestel van tenminste 2 kg verplicht. Denkt u er aan dat toestel ook jaarlijks te laten keuren?
  • Goed idee: net als bij u thuis een rook- en/of koolmonoxidemelder installeren in uw kampeermiddel. Controleer regelmatig of de batterij het nog doet, zeker na een lange periode van afwezigheid.
  • Verzekering: is uw huisje, chalet of stacaravan wel (voldoende) verzekerd? Schade aan uw eigen huisje, chalet of stacaravan is al erg genoeg maar mochten hierdoor ook uw buren schade oplopen, dan bent u daarvoor ook aansprakelijk. Kijkt u ook eens op www.recreatieverzekeringen.nl/Recreatiewoningverzekering. Met deze verzekering bent u ook verzekerd voor schade door bijvoorbeeld vandalisme, brand, hagel of andere onverwachte invloeden als u even niet bij uw huisje, chalet of stacaravan bent.
  • Tip: laat uw elektrische apparaten, gasinstallatie en gasverbruikstoestellen in uw kampeermiddel eens in de drie jaar keuren.

Chalet kopen & showterreinen
Maak van uw vaste staanplaats uw droomplek!

Vindt u het ook zo leuk om te zien dat er - net als u -  steeds meer families en echtparen zijn die kiezen voor een ‘2e thuis’ in Nederland. In plaats van vakanties verder weg wordt er geïnvesteerd in een mooi nieuw chalet waar vrije weekenden en vakanties of het hele seizoen in genoten kan worden. Wij begrijpen die keuze goed en zijn ook heel blij met deze ontwikkeling.

Voor de aanschaf van een nieuwe stacaravan of chalet kunnen nieuwe én bestaande gasten bij ons terecht. In een gesprek informeren we u graag over de ‘standaard modellen’ en ‘op maat’ mogelijkheden van vakkundige chaletbouwers waar we al jaren goede ervaringen mee hebben (bekijk voorafgaand aan het gesprek ook het kampeerreglement voor de restricties). Twee modellen brengen we u graag even onder de aandacht. Lees meer >

Verkoop stacaravan of chalet

Heeft u het voornemen uw stacaravan/chalet met behoud van plaats te verkopen? Laat het ons weten! Molecaten biedt u namelijk de mogelijkheid uw te koop staande stacaravan/chalet op de website te plaatsen. Informatie over de verkoopprocedure is te verkrijgen op de receptie.