U bent hier:  Home t Hout Vaste staanplaats Tips & extra informatie

Tips & extra informatie

per 15 september 2016
Zomer 2016 loopt ten einde. Na een regenachtig voorseizoen, kwamen er gelukkig toch nog prachtige zomerse weken. Het was 'weer op z'n Hollands'; zullen we maar zeggen. Er heerste dit jaar wederom een heel plezierige sfeer op het park. Erg fijn om ieder jaar de saamhorigheid van onze gasten te mogen ervaren. Memorabele momenten waren de kinderspooktocht en de Musicals. Fantastisch om de kinderen zo blij te zien! De komende tijd kunt u genieten van de herfst die kleurrijk zijn intrede zal gaan doen. 

Tip: houd deze website en onze Facebook-pagina in de gaten voor de laatste nieuwtjes.

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •


Speciale voordelen

voor gasten met een vaste staanplaats of seizoen(lig)plaats in 2017 bij Molecaten:

  • 50% korting op een knus winters tussendoortje in een bungalow of huurcaravan
  • Vijf activiteiten op Molecaten Outdoor Drenthe voor slechts € 35,00
Lees er alles over >
Geniet ervan!

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

Openingstijden receptie winterperiode
In de periode 2 oktober 2016 t/m 31 maart 2017 is de receptie geopend op zaterdag en zondag van 13.00 - 16.00 uur.* Op vrijdag 31 maart 2017 heten we u weer van harte welkom! Natuurlijk zijn wij in de sluitingsperiode telefonisch of per e-mail te bereiken.
*m.u.v. de feestdagen 25, 26 en 31 december en 1 januari.

Logé tarief
Het logé tarief per nacht bedraagt € 5,00 per persoon. Uw logé dient zich ten alle tijden te melden in de receptie. Wordt er gebruik gemaakt van gebruikersvergoeding dan dient de eigenaar van de jaarplaats dit te regelen via de receptie. U als eigenaar bent en blijft verantwoordelijk voor het aanmelden van uw logees.

Goed om te weten:
Bij grote drukte geen toegang tot zwembad voor uw bezoek

Is het zomers warm en hebben we vele gasten op onze camping, dan kan het voorkomen dat we geen bezoekers toelaten in Flippies Pretpaleis en Plonstuin. Informeer voordat uw bezoek komt.

Camera toezicht
In uw en ons belang hebben wij afgelopen seizoen enkele bewakingscamera’s geplaatst. Aan de plaatsing van bewakingscamera’s kunt u niet het recht ontlenen dat toezicht wordt gehouden op u, uw mederecreanten en/of uw eigendommen.

Bezoekers van harte welkom, maar voorkom overlast
Bezoekers worden niet met eigen auto toegelaten op het park. Zijn er grote spullen die afgeleverd moeten worden, dan kunt u dat met eigen auto regelen op de bezoekersparkeerplaats voor de entree van het park. Of u parkeert uw eigen auto op de bezoekersparkeerplaats zodat uw gast met de auto het park op kan. Zo voorkomen we overlast van geparkeerde auto’s en frustraties bij uw medegasten.

Factuur vaste staanplaatstarief
Standaard dient u 50% van uw vaste staanplaatstarief te voldoen voor 15 januari en de resterende 50% voor 1 mei. Wilt u het betalen van grote bedragen ineens voorkomen dan kunt u (maandelijks) voorschotten aan ons overmaken.

Voorschot mogelijkheid  - per direct starten met betalen van het vaste staanplaats tarief
U kunt maandelijks een zelf te bepalen bedrag overmaken o.v.v. uw reserveringsnummer van het lopende jaar. Het vooruitbetalen van het staangeld kan zorgen voor meer spreiding in de betalingen van het staangeld. Zodra wij starten met de facturering voor het komende jaar worden deze bedragen doorgeboekt naar uw reservering voor het komende jaar.
Let op: de gestelde termijnbedragen die op de factuur van het komende jaar staan moeten in zijn geheel binnen zijn voor het vervallen van het gestelde termijn.

Wilt u gebruik maken van de voorschot mogelijkheid? Geef het schriftelijk aan ons door!

Vervangingskosten toegangskaart Flippies Pretpaleis
Bij verlies of beschadiging van uw toegangskaarten voor Flippies Pretpaleis / Flippies Plonstuin betaalt u € 7,50 vervangingskosten.

Echt even doen
Uw e-mailadres en uw mobiele telefoonnummer zijn voor ons belangrijk om snel en gemakkelijk met u te communiceren; denk ook aan noodgevallen! Heeft u of hebben uw familieleden een ander telefoonnummer of een ander e-mailadres, dan horen wij het graag. Stap bij uw volgende bezoek aan ’t Hout even binnen in de receptie en geef ons uw mobiele nummer en e-mail adres. Uw mobiele nummer en e-mail adres mailen naar thout@molecaten.nl mag natuurlijk ook. Hartelijk dank alvast.
 
Rij voorzichtig!
Wij vragen bestuurders van motorvoertuigen hun snelheid op het park aan te passen aan de omstandigheden. Rij dus voorzichtig in het belang van uzelf en uw medegasten waaronder de op het park spelende jonge kinderen. Spreek zo nodig een ander (vriendelijk) aan op zijn/haar snelheid. Een verkeersveilige omgeving maken wij samen!

Voorbereid de winter in
In november ontvangt u onze afrekening elektra en waterverbruik. Bij deze afrekening treft u een controlelijst aan voor een ‘winterklare’ vaste staanplaats waarop is vermeld welke losse zaken u eventueel nog vóór de winter dient op te ruimen. U krijgt hiervoor één maand tijd. Als bij een hercontrole zou blijken dat u de vaste staanplaats niet naar behoren heeft achtergelaten dan kunnen wij de plaats (laten) opruimen. De kosten voor het afvoeren en verwerken van de aangetroffen losse zaken komen voor uw rekening.

Kampeerreglement
Graag vragen wij uw aandacht voor ons kampeerreglement. Leest u het nog eens door? Het kampeerreglement vindt u op onze voorwaarden pagina >

Toegang door derden
Komt een bedrijf spullen bij u afleveren of repareren; laat het ons tijdig weten. Indien wij niet op de hoogte zijn gesteld kunnen wij de leverancier geen toegang verlenen of een sleutel meegeven.

Inrichting staanplaats
Bij de receptie is informatie verkrijgbaar over de inrichting van uw staanplaats, bestrating, beplanting en berging. Wilt u wijzigingen aanbrengen? Nadat wij u toestemming hebben gegeven kunt u aan de slag.

Noodgevallen
Helaas hebben wij ook dit seizoen een ambulance op het terrein nodig gehad. Vergeet nooit na 112 gebeld te hebben ook ons op de receptie in te lichten (tel. 0516-541287. Na sluitingstijd absoluut en direct ons noodnummer bellen: 06-46817349). Zo kunnen we de hulpdienst goed opvangen en alles zo snel mogelijk laten verlopen. Dit in ieders belang!

Indien er een storing in de elektrische installatie, water of rioolleiding is opgetreden, kunt u dit melden. Meldingen die na 22.00 uur worden ingediend, worden na 09.00 uur daaropvolgend in behandeling genomen.

Snoeien
Heeft u snoeiwensen? Laat het ons vóór 1 oktober weten op de receptie. Vervolgens zullen we bekijken of uw snoeiverzoeken ingewilligd kunnen worden. Na toestemming van ons mag u ook zelf snoeien of deze klus uitbesteden aan een hovenier. Snoeiafval dient u zelf af te voeren, doet u dit niet dan zijn wij genoodzaakt de kosten voor het afvoeren aan u in rekening te brengen. Snoeiwerkzaamheden mogen door u worden uitgevoerd tot 1 december.

Groen afval
Groen afval, en dan bedoelen we niet snoeiafval, takken, struiken, coniferen enz., horen in de groene container. Wij zijn genoodzaakt verwijderingskosten in rekening te brengen indien wij toch constateren dat groen afval elders wordt gedeponeerd.
 
Alle winterklaar tips op een rij
  • Houd uw staanplaats in de winter netjes en berg voor sluiting van het park alle losse voorwerpen op.
  • Het beste kunt u bij het winterklaar maken van uw kampeermiddel alle goederen van waarde meenemen naar huis. Laat gordijnen open, zodat duidelijk is dat er niets te halen valt. Geef inbrekers geen kans!
  • Voorkom bevroren leidingen! Het aftappen/isoleren van een kraan of leiding is even werk maar dan weet u ook zeker dat u volgend voorjaar uw voorzieningen weer in prima staat aantreft.
  • Om veiligheidsredenen (i.v.m. gevaar voor hulpverleners zoals brandweer) is het in de winter niet toegestaan om gasflessen op te slaan in uw kampeermiddel.


Tips voor uw veiligheid
Wij vragen uw aandacht voor de veiligheid in uw kampeermiddel en op de staanplaats:

  • Gas: gebruikt u gas, laat u dan regelmatig uw apparaten, zoals de geiser, schoonmaken. Vervang de gasslang tenminste elke twee jaar of eerder bij gebreken.
  • Water: denk volgend jaar weer aan het laten doorlopen van alle leidingen in uw huisje, chalet of stacaravan. Dit om legionella in uw waterleidingen te voorkomen.
  • Elektra: vergeet niet uw aardlekschakelaar af en toe te controleren.
  • Brandblusser: in elk kampeermiddel is een goedgekeurd brandblustoestel van tenminste 2 kg verplicht. Denkt u er aan om dat toestel ook jaarlijks te laten keuren?
  • Goed idee: net als bij u thuis een rookmelder en/of rook- en/of koolmonoxidemelder installeren in uw kampeermiddel. Controleer regelmatig of de batterij het nog doet, zeker na een lange periode van afwezigheid.
  • Verzekering: is uw huisje, chalet of stacaravan wel (voldoende) verzekerd? Schade aan uw eigen huisje of stacaravan is al erg genoeg maar mochten hierdoor ook uw buren schade oplopen dan bent u daarvoor ook aansprakelijk. Kijkt u ook eens op www.stazekerenveilig.nl. Met deze verzekering bent u ook verzekerd voor schade door bijvoorbeeld vandalisme, brand, hagel of andere onverwachte invloeden als u even niet bij uw stacaravan, chalet of huisje bent.
  • Tip: laat uw elektrische apparaten, gasinstallatie en gasverbruikstoestellen in uw kampeermiddel iedere drie jaar keuren.

Verkoop stacaravan
Wenst u te verkopen; laat het ons weten. Molecaten biedt u namelijk de mogelijkheid om uw te koop staande stacaravan/chalet op de website te plaatsen. Tevens is de verkoopprocedure te verkrijgen op de receptie.