U bent hier:  Home Hoogduin Vaste staanplaats Tips & extra informatie

Belangrijke tips & extra informatie

Laatste nieuwtjes vanuit een zonnig Cadzand - d.d. 16 september 2016
• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •


Speciale voordelen

voor gasten met een vaste staanplaats of seizoen(lig)plaats in 2017 bij Molecaten:

  • 50% korting op een knus winters tussendoortje in een bungalow of huurcaravan
  • Vijf activiteiten op Molecaten Outdoor Drenthe voor slechts € 35,00
Lees er alles over >
Geniet ervan!

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

Toegang door derden
Komt een bedrijf spullen bij u afleveren of repareren; laat het ons tijdig weten. Indien wij niet op de hoogte zijn gesteld kunnen wij de leverancier geen toegang verlenen of een sleutel meegeven.

Komt er iemand logeren?
Dat vinden we natuurlijk erg leuk! Logees dient u aan te melden bij de receptie. U bent te allen tijde verantwoordelijk voor het gedrag van uw logees. Ook wanneer er zich calamiteiten voor doen, is het belangrijk dat wij weten wie waar aanwezig is. Maak gebruik van de logé strippenkaarten (zie de prijslijst)!

Kabelkrant, Facebook Hoogduin en deze website voor extra & up-to-date informatie
Blijf op de hoogte van alle nieuwtjes en de geplande werkzaamheden op ons park (denk aan onderhoud energievoorziening of snoeiwerkzaamheden) door geregeld de kabelkrant te bekijken, onze Facebook pagina te 'liken' (klik op vind ik leuk) of deze pagina te bezoeken. Zo blijft u altijd goed op de hoogte.

Broodjesservice
Ook dit jaar bieden we onze broodjesservice aan vanaf november. Op bestelling zijn de broodjes te verkrijgen bij de receptie vanaf 9.15 uur. U kunt bestellen tot één dag voor de bestelling, tot 17.00 uur.

Bereikbaarheid
U kunt dag en nacht iemand bereiken in geval van calamiteiten of nood. Hulpdiensten kunnen te allen
tijde het terrein op. Wij beschikken over een calamiteitenkast waar alle hulpdiensten een sleutel van hebben.
In geval van nood en na het inschakelen van de hulpdiensten, gelieve ook het noodnummer van het park
( +31- 6-13 80 70 14) te bellen.
Indien er een storing in de elektrische installatie, water of rioolleiding is opgetreden, kunt u dit melden.
Meldingen die na 22.00 uur worden ingediend, worden na 09.00 uur daaropvolgend in behandeling genomen.

Digitale televisie
Molecaten Park Hoogduin geeft een analoog ontvangst via Delta (de aanbieder van televisie en radio) door naar alle campingplaatsen. Een aantal zenders kunt u, zonder smartcard en zonder aparte digitale ontvanger, nu al digitaal ontvangen. De kwaliteit van de zenders is veel beter dan bij analoge televisie. Bij de receptie hebben we een lijst met zenders welke digitaal zijn te ontvangen en hoe u deze dient te installeren, kom gerust eens langs.

U als vaste gast heeft echter ook de mogelijkheid om via Delta, een abonnement af te sluiten voor digitale televisie. In eerste instantie dient u zich aan te melden als klant bij Delta. Daarna kunt u op uw eigen naam en plaatsnummer en op het adres van de camping digitale televisie aanvragen. Er zijn verschillende pakketten mogelijk en u kunt dus zelf bepalen welk pakket u kiest. Vanaf dat moment heeft u op ons park, vermoedelijk net als bij u thuis, direct de voordelen van digitale televisie: een betere beeld- en geluidskwaliteit en meer televisiekanalen in dezelfde bandbreedte. Voor meer informatie en mogelijkheden verwijzen wij u graag naar www.Delta.nl.

Let op dat u een wel een televisie heeft dat (ook) een digitaal HD signaal kan ontvangen. De signaalsterkte voor uw digitale tv-ontvangst is echter veel gevoeliger dan wat u gewend bent bij analoge tv. De kwaliteit van de antennekabels, aansluitdozen en verbindingstukken zijn direct van invloed op uw beeldkwaliteit.

Kampeerreglement
Graag vragen wij uw aandacht voor ons kampeerreglement, er zijn enkele wijzigingen doorgevoerd. Leest u het nog eens door? Het kampeerreglement vindt u op onze voorwaarden pagina >

Houd ons up to date!
Zijn er wijzigingen in de samenstelling van uw gezin, bent  u verhuisd, heeft u een nieuw (mobiel)telefoonnummer of een ander e-mailadres? Geef het aan ons door! Dan passen we de gegevens aan.

Werkzaamheden winter
De tijd gaat snel! Het lijkt er nog niet op, maar het najaar is begonnen. Dat betekent dat wij alweer druk bezig zijn met de planning van de winter-werkzaamheden. Zodra de planning klaar is zullen we u over de werkzaamheden informeren. Kortom: wordt vervolgd!

Alle winterklaar tips op een rij
  • Houd uw staanplaats in de winter netjes en berg voor sluiting van het park alle losse voorwerpen op.
  • Het beste kunt u bij het winterklaar maken van uw kampeermiddel alle goederen van waarde meenemen naar huis. Laat gordijnen open, zodat duidelijk is dat er niets te halen valt. Geef inbrekers geen kans!
  • Voorkom bevroren leidingen! Het aftappen/isoleren van een kraan of leiding is even werk maar dan weet u ook zeker dat u volgend voorjaar uw voorzieningen weer in prima staat aantreft.
  • Om veiligheidsredenen (i.v.m. gevaar voor hulpverleners zoals brandweer) is het in de winter niet toegestaan om gasflessen op te slaan in uw kampeermiddel.


Tips voor uw veiligheid
Wij vragen uw aandacht voor de veiligheid in uw kampeermiddel en op de staanplaats:

  • Gas: gebruikt u gas, laat u dan regelmatig uw apparaten, zoals de geiser, schoonmaken. Vervang de gasslang tenminste elke twee jaar of eerder bij gebreken.
  • Water: denk volgend jaar weer aan het laten doorlopen van alle leidingen in uw huisje, chalet of stacaravan. Dit om legionella in uw waterleidingen te voorkomen.
  • Elektra: vergeet niet uw aardlekschakelaar af en toe te controleren.
  • Brandblusser: in elk kampeermiddel is een goedgekeurd brandblustoestel van tenminste 2 kg verplicht. Denkt u er aan om dat toestel ook jaarlijks te laten keuren?
  • Goed idee: net als bij u thuis een rookmelder en/of rook- en/of koolmonoxidemelder installeren in uw kampeermiddel. Controleer regelmatig of de batterij het nog doet, zeker na een lange periode van afwezigheid.
  • Verzekering: is uw huisje, chalet of stacaravan wel (voldoende) verzekerd? Schade aan uw eigen huisje of stacaravan is al erg genoeg maar mochten hierdoor ook uw buren schade oplopen dan bent u daarvoor ook aansprakelijk. Kijkt u ook eens op www.stazekerenveilig.nl. Met deze verzekering bent u ook verzekerd voor schade door bijvoorbeeld vandalisme, brand, hagel of andere onverwachte invloeden als u even niet bij uw stacaravan, chalet of huisje bent.
  • Tip: laat uw elektrische apparaten, gasinstallatie en gasverbruikstoestellen in uw kampeermiddel iedere drie jaar keuren.